Robert Zemeckis, 2004
Doblaje original: Tom Hanks (Chico, El padre del chico, El revisor, El vagabundo, Santa Claus), Michael Jeter (Smokey y Steamer), Peter Scolari (Chico solitario), Nona Gaye (Chica heroína), Eddie Deezen (Chico sabelotodo), Charles Fleischer (General elfo).
Guión: Robert Zemeckis y William Broyles; basado en el libro infantil de Chris Van Allsburg.
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Insulina y adrenalinaDoblaje original: Tom Hanks (Chico, El padre del chico, El revisor, El vagabundo, Santa Claus), Michael Jeter (Smokey y Steamer), Peter Scolari (Chico solitario), Nona Gaye (Chica heroína), Eddie Deezen (Chico sabelotodo), Charles Fleischer (General elfo).
Guión: Robert Zemeckis y William Broyles; basado en el libro infantil de Chris Van Allsburg.
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El verano es el tiempo de las historias playeras y la navidad es el turno de la arquitectura y la mitología nórdica, los techos de pizarra inclinados, los muñecos de nieve que jamás he podido hacer porque en mi latitud la única nieve que conozco es la que hace el frigorífico cuando funciona mal. El objetivo de los cuentos navideños es que creamos en la magia. Se trata de hacerlo un ratito, un par de horas, y de compartir ese breve subidón diabético de amor e ingenuidad con todo el mundo de la sala para que así cuando se enciendan las luces todos nos miremos extrañados y volvamos a fruncir el ceño y escondernos detrás de nuestras impenetrables bufandas.
La regla fija de una película navideña es que durante una hora y media tenemos que creer en Papá Noel. A veces porque el trineo de Santa o la lógica de la historia no se pone en marcha a menos que participemos, y otras veces, más coactivas como esta ocasión, porque los escépticos, con el protagonista a la cabeza, reciben un escarmiento, y el espectador no quiere recibir otro.
Polar Express no me gusta nada porque en vez de un argumento, los creadores han buscado una excusa y la han encontrado en los parques de atracciones. Polar Express no es más que una montaña rusa con imágenes sorprendentes y algún recurso visual que dejaré a otro que elogie, porque a mi, los recursos visuales me cansan si no están al servicio del argumento.
Fotogramas **: Lo peor de Polar Express es que, fascinada por su tecnología, ha convertido este cuento en una interminable montaña rusa de efectos y música atronadora, sin personajes, diálogos ni auténtica emoción.
Blogcritics: The Polar Express is a movie that begs the question, "How long can one stretch out a 30-page children's book?" The basic plot of a child who boards a magical train bound for the North Pole, meets Santa Claus, and learns a lesson about belief, is not nearly enough material to fill a feature length movie.
Gallager: Straining with all the elaborate, new-fangled wizardry at its disposal to become an instant Christmas classic [ironically] steeped in old-fashioned storybook charm, this visually impressive yet emotionally frigid fable could perhaps more accurately be tagged The Bipolar Express.
The movie blog: Here's a riddle for you. What do you get when cross Tom Hanks (one of the most celebrated actors and talents of our generation), a 3D animated film (one of the most financially lucrative of all film genres) and a $270 million dollar budget to make and market a film?
Mr Cranky (-3): All the kids freaked me out. They look fucking weird.
There's something disturbing about their eyes and their facial expressions. Oh, the movements, like walking and stuff, all look okay, but then you get to the kids' weird expressions and you begin to suspect they're possessed. You half expect them to grow horns and start declaring their eternal allegiance to "Satan Claus."
Vacuity: quite some disappointment.
Krinein: Vous l’aurez compris, le Pôle Express est à réserver à un public bien précis : les enfants de moins de six ans. Les autres, en particulier les parents accompagnant leurs chères têtes blondes, se verront souhaiter bon courage.
Robert Hospyan: De plus, la forme sied parfaitement à ce conte de Noël pur, principalement destiné aux plus jeunes. On regrettera cependant que le développement se limite à une structure de montagnes russes et que les personnages secondaires soient un peu trop archétypaux, empêchant le film de gagner en profondeur.
Amélie Chauvet: En choisissant d’adapter le célèbre conte de Chris Van Allsburg « Le Pole Express », le réalisateur de la trilogie du RETOUR VERS LE FUTUR se lançait un double défi, artistique et technique
Rotten Tomatoes
Blogcritics: The Polar Express is a movie that begs the question, "How long can one stretch out a 30-page children's book?" The basic plot of a child who boards a magical train bound for the North Pole, meets Santa Claus, and learns a lesson about belief, is not nearly enough material to fill a feature length movie.
Gallager: Straining with all the elaborate, new-fangled wizardry at its disposal to become an instant Christmas classic [ironically] steeped in old-fashioned storybook charm, this visually impressive yet emotionally frigid fable could perhaps more accurately be tagged The Bipolar Express.
The movie blog: Here's a riddle for you. What do you get when cross Tom Hanks (one of the most celebrated actors and talents of our generation), a 3D animated film (one of the most financially lucrative of all film genres) and a $270 million dollar budget to make and market a film?
Mr Cranky (-3): All the kids freaked me out. They look fucking weird.
There's something disturbing about their eyes and their facial expressions. Oh, the movements, like walking and stuff, all look okay, but then you get to the kids' weird expressions and you begin to suspect they're possessed. You half expect them to grow horns and start declaring their eternal allegiance to "Satan Claus."
Vacuity: quite some disappointment.
Krinein: Vous l’aurez compris, le Pôle Express est à réserver à un public bien précis : les enfants de moins de six ans. Les autres, en particulier les parents accompagnant leurs chères têtes blondes, se verront souhaiter bon courage.
Robert Hospyan: De plus, la forme sied parfaitement à ce conte de Noël pur, principalement destiné aux plus jeunes. On regrettera cependant que le développement se limite à une structure de montagnes russes et que les personnages secondaires soient un peu trop archétypaux, empêchant le film de gagner en profondeur.
Amélie Chauvet: En choisissant d’adapter le célèbre conte de Chris Van Allsburg « Le Pole Express », le réalisateur de la trilogie du RETOUR VERS LE FUTUR se lançait un double défi, artistique et technique
Rotten Tomatoes
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